The Musical Box: Ett tokköp från 90-talet

lördag 15 september 2012

Ett tokköp från 90-talet

Impulsköp på bensinmackar – Del 2

Och hur gick det här till då? En cd med Pet Shop Boys. Det borde funnits fler bensinstationer med automatpumpar på 90-talet!

PET SHOP BOYS – BILINGUAL - 1996

Elake Ulf i Nässjö läser min blogg ibland och säger sig ha principen att han skaffar de skivor jag sågar. ”Då vet jag att det blir bra”, flinar han...

Men nu ska han få nåt att bita i. För den här gången ska det handla om Pet Shop Boys och skivan Bilingual. Ett tokköp jag gjorde nån gång i slutet av 90-talet. Be mig inte att förklara varför jag gjorde det.

Jag har nog bara spelat den här skivan ett par, kanske fyra gånger... i bilen. Jag har aldrig någonsin spelat den i hifianläggningen.

Pet Shop Boys är säkert väldigt bra. Det vet jag att många tycker. Deras album fick på 90-talet dessutom rätt bra betyg av recensenterna. Men det har aldrig varit bandet för mig. Inte ens när de gjorde Go West. Det är för poppigt och alldeles för mycket syntheffekter.

Jag ber alla Pet Shop Boys-fans om ursäkt...
...men vänta nu...
Nej, det gör jag verkligen inte!

Bilingual är inte min grej alls. Before och Se a vida é lär ha blivit hits, men jag gillar dem inte. Jag gillar inte nån låt på den här cd:n. Så är det bara.
Du kan få den billigt, Ulf!

Nr: xxx/cd (skivan utrensad från samlingen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar