The Musical Box: Bara mainstream radiopop

lördag 8 december 2012

Bara mainstream radiopop

Oz Rock II – Del 4 

Den här skivan tror jag har funnits i nästan varenda svenskt hem där det stått en skivspelare.

MEN AT WORK – BUSINESS AS USUAL - 1981

Jag fick av någon anledning för mig att spela Men At Works platta Business As Usual. En skiva från 1981 där låtar som Down Under och Who Can It Be Now var superhits. Och då menar jag riktiga jättesuperdunderhits. De där låtarna spelades ta mej faen precis överallt.
Och så pass ofta att åtminstone jag tröttnade på dem ganska ordentligt. Så det är över 25 år sen jag spelade den här skivan senast... Och jag har nog inte återhämtat mig riktigt än. Det blev inte så kul att höra Business As Usual nu igen som jag hade trott.

Men man kan inte ta ifrån australiska Men At Work att de var en ganska frisk fläkt på sin tid. Möjligtvis kan det varit så att de var bland de första new wave-grupperna som dök upp från Down Under. För då var de lite spännande. Då var det ganska kul och lite udda pop, ungefär som Police.
Men nu för tiden känns de ganska mainstream. Vanlig radiopop. Jag har nu å andra sidan upptäckt ett par rätt hyfsade låtar till på skivan. Be Johnny Be och I Can See It In Your Eyes är ju inte alls dumma.

Nr: 370/2222

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar