The Musical Box: För flickorna i Melbourne

måndag 14 augusti 2017

För flickorna i Melbourne

PAUL KELLY – SONG FROM THE SIXTEENTH FLOOR – 1994

Denna ganska ovanliga CD-singel - sägs faktisk vara en mindre raritet - högg jag direkt när den dök upp på MegaHertz i Jönköping. Om jag inte minns helt fel hade Peter lagt undan den till mig eftersom han visste att jag ville ha den.
Ett bra undanlägg visade det dig. Singeln/EP:n Song From The Sixteenth Floor förvarnade om Kellys kommade album, Wanted Man. Det visade sig sedan vara ett lysande album. Men låten Song From The Sixteenth Floor blev dock för mig aldrig någon låt som direkt fastnade. En i raden av många bra Paul Kelly-låtar men inte mycket mer.
Nu för tiden är denna skiva mest intressant av ett annat skäl. Det finns tre låtar på singeln/EP:n, förutom titelspåret även Everybody Wants To Touch Me som också hämtats från Wanted Man. Tredje spåret, Melbourne Girls, finns vad jag vet dock inte på någon annan skiva. Det är flickorna i Melbourne som gör skivan intressant nu för tiden.

Nr: 3/CD-singel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar