The Musical Box: Ett lik i garderoben

söndag 15 mars 2015

Ett lik i garderoben

Temahelg - Skivor jag aldrig borde köpt

GRAHAM NASH – INNOCENT EYES – 1986

Alla har väl sina lik i garderoben. Sånt där man helst inte vill visa upp eller hoppas att folk glömt bort. Jag tror jag hittat Graham Nashs...Innocent Eyes från 1986. Man skulle väl också kunna säga att det är ett av mina egna garderobslik.
Att nu fortsätta med att säga att jag inte tycker skivan är bra kanske är lite onödigt. Ofta brukar jag försöka tänka mig hur skivorna från de där åren på 80-talet kunde låtit utan den där hemska produktionen, alltså att allt skulle låta likadant - och att synthar, körer och violiner var svaret på precis allting. Det har jag försökt med den här skivan också. Men det går inte.

Det kanske skulle funkat bättre om jag inte känt till vem det var som gjorde låtarna. Graham Nash är en av mina pophjältar från 60-talet, och från 70-talet.

Så jag jämför hela tiden Innocent Eyes med Hollies, eller med Crosby Stills Nash & Young. Då blir det så klart skräp.

Nej, den här skivan är inte rolig att ha att göra med. Den går inte att spela nu för tiden. Det här liket har börjat ruttna, trots formalininjektioner.

Nr: borttagen ur samlingen, säljes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar