The Musical Box: Slöseri med tid

lördag 14 mars 2015

Slöseri med tid

Temahelg - Skivor jag aldrig borde köpt

JOE COCKER – SHEFFIELD STEEL - 1982

Det här är slöseri med tid. Här sitter jag och försöker tänka ut och skriva ihop några väl genomtänkta saker om Joe Cockers Sheffield Steel från 1982. Jag skulle kunna engagera mig i nåt viktigt i stället, som den globala uppvärmningen eller nåt. 
Och så sitter jag här med en skiva som ingen - med all rätt - borde bry sig om. Det är det ingen som gör förresten. Det var ingen som gjorde det då heller. Folk hade viktigare saker för sig 1982 än att lyssna på Joe Cocker göra halvtaskig reggae och soul.

Men eftersom jag ändå har plockat fram skivan ur hyllan kan jag väl säga det här: Sheffield Steel ska man akta sig för. Särskilt om man gillar reggae. För att höra honom avrätta Jimmy Cliffs Many Rivers to Cross är fan inget nöje. Eller för all del, när han gör Dylans Seven Days.

Visst är det snyggt producerat för att vara en tidig 80-talare. Men det hjälper inte ett dugg. Om du nödvändigtvis känner att du måste lyssna på Joe Cockers 80-talare. Välj inte den här!

Nr: borttagen ur samlingen, såld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar