The Musical Box: På spaning efter The Differents

torsdag 15 augusti 2019

På spaning efter The Differents

DIFFERENTS – SAY YOU LOVE – okänt årtal

Den här singeln har retat mig länge nu. Jag vet ingenting om den, inte ens årtalet när den spelades in. Jag hittar inga uppgifter om den på nätet. Det finns ingenting. Det är väldigt sällan det händer.
Det är lite synd. De två poplåtarna på skivan är riktigt bra. A-sidans Say You Love Me och b-sidans This Time. Sjysst 60-talspop i samma anda som Freddie & The Dreamers, tidiga Beatles, Herman´s Hermits, jag ni vet, beatpop, merseybeat.
Det här vet jag om skivan:
Den är utgiven av tyska Telefunken, skivnumret är U 5437. Dessutom anges numret TSA 82 inom parentes.
Båda låtarna är skrivna av Jan Dahl, därför kan man anta att bandet är svenskt, eller hur?
Jag vet inte om det här också kan vara till någon ledning - singeln ingick i en bunt skivor jag köpte i boråstrakten.
Mer uppgifter än så har jag inte. De fyra unga männen på omslagsbilden är just nu väldigt hemliga och skivan avslöjar inga mer detaljer. Är det nån som vet något om skivan eller om bandet för gärna höra av sig.

Nr: 115/singel

1 kommentar:

  1. Gruppen bestod av Cleas Nilsson, Jan Dahl. Alve Moberg och Lars Ekenheim. Killarna är från Kristianstad. Jan Dahl var sedan aktiv i bl.a dansbandet "Mattas"

    SvaraRadera