The Musical Box: Helt okej eurodisco

måndag 3 december 2018

Helt okej eurodisco

U 96 – CLUB BIZARRE – 1995

Jag köpte en gång en hel skokartong med cd-singlar. Det var i början av 2000-talet på en vägkantsloppis nånstans i Värmland, på vägen mellan Arvika och Säffle om jag inte tar fel. Tror de hade tillhört nån lokal discjockey som tröttnat.
Så här 15 år senare är det inget köp jag är särskilt stolt över. Jag fick mest besvär med att bli av med de där skivorna, som den här singeln med U 96...

Visserligen helt okej eurodisco från tyska U 96, Club Bizarre har ett sjysst beat men är inte galet ”på” som så många andra. Den här låten funkar att lyssna på...men inte för mer än ett par lyssningar, sen blir den väldigt tjatig.

Det märker man inte minst på denna singel, där låten finns i fyra olika versioner. De första två klarar jag, sen blir det värre...

Lite undersökande journalistisk visar att låten finns på CD-albumet med samma namn. Där var det dock inte Club Bizarre som blev den stora hiten. Love Religion är det kanske nån som kommer ihåg av er som hängde på diskoteken i mitten av 90-talet?

Nr: xxx/ingår inte i samlingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar