The Musical Box: Twilley Don´t Mind

torsdag 3 februari 2011

Twilley Don´t Mind

Just nu ligger Twilley Don´t Mind på skivtallriken. Där kan den bli kvar länge!
För hallå!
Var har Dwight Twilley Band varit så länge?
Twilley Don´t Mind är ju en brutalt lysande bra pop-platta.
Hur kunde jag glömma det?
Jag som faktiskt har flera Twilley-skivor stående, men inte den här...förrän nu.
Jag hittade den för tio spänn på Kulturhusets loppis.

Jag har faktiskt haft den en gång i tiden...på kassett.
Men 1977 när den kom ut fanns det så mycket annat som var ohyggligt bra. Så den här skivan hamnade väl på undantag eller nåt sånt.

I vilket fall som helst lyssnade jag nog inte på det där kassettbandet särskilt många gånger. Och Dwight Twilley måste man LYSSNA på. Annars funkar det inte.
Men jag skulle nog tagit mig den tiden redan då.

För nu ger jag mig direkt. Dwight Twilley och Phil Seymour gör jävligt bra pop tillsammans!

Kanske är Twilley Don´t Mind lite ojämn, för alla låtar är inte sådärinihelvetebra.
Men Looking for the Magic är en briljant pärla, balladen Sleeping är skön och In My Eyes är bara magisk. För jävla synd att det bara är nio låtar.

Märkligt nog gick det aldrig särskilt bra för Dwight Twilley. Han skivor slog aldrig, men ändå har nästan varenda popsnubbe jag känner något slags förhållande till honom. Dwight Twilleys skivor är en underskattad musikskatt som är värd att upptäcka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar