The Musical Box: Demon på Zaragon

tisdag 26 oktober 2010

Demon på Zaragon

Gänget på Zaragon har hittat en ersättning till den inställda UFO-konserten för någon månad sedan. Och jag måste medge att de gjort ett bra jobb. På lördag går nämligen klassiska heavy metal-bandet Demon upp på scenen. Det är inte kattskit.

Demon var ett av de första riktiga brittiska HM-grupperna och kom fram i början av 80-talet tillsammans med storheter som Iron Maiden, Def Leppard och Judas Priest.

Jag har bandets första platta, Night of the Demons från 1981. Den kom jag över av en ren händelse på en loppmarknad i Habo faktiskt. Den är värd några spänn mer än den femma jag gav för den. Det här är helt okej hårdrock för min del.
Tyvärr missar jag konserten på lördag, men jag har ju skivan.

1 kommentar:

  1. Gaaaaahhhh, den där vinylen har jag letat efter hur länge som helst! VILL HA!!!

    SvaraRadera