The Musical Box: Uriah Heep på nya vägar

tisdag 18 januari 2011

Uriah Heep på nya vägar

Jag vet inte hur jag ska uttrycka det här för att inte förolämpa Uriah Heep-fans...om det eventuellt finns några sådana kvar.

Men Fallen Angel från 1978 är inte bra...den heller...och helt plötsligt inser jag att Uriah Heep inte gjort en bra platta sedan 1973 eller nåt sånt...

Det finns faktiskt inte ett enda lyssningsvärt spår på hela LP:n. Och nu har jag kört den några gånger. Men för varje genomlyssning blir jag bara mer övertygad.

Fallen Angel är inte bra.
Den är faktiskt skitdålig.

Men låt oss nu leta efter ljuset i mörkret.
För det finns en liten, liten positiv grej med den här plattan.
Aha! Uriah Heep har breddat sitt register. Fan vet om de inte influerats av disco!
Men va fan, bättre det än inget alls.

Fallen Angel låter ju i alla fall lite annorlunda. Och det är ju bra, eller?
Första låten till exempel, Woman of the Night, har en sjysst melodi och ett hyfsat boogie- disco-tempo.
Whooaa...

Mer om Uriah Heep:
Wonderworld

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar