The Musical Box: Några gamla hårdrockskivor

lördag 26 september 2015

Några gamla hårdrockskivor

Den här helgen ska det handla om hårdrock från det sena 70-talet, 80-talet och en liiten bit in på 90-talet också.

Men hoppa inte för högt. Det blir inte särskilt mycket glitter och glamour (typ Motorhead), utan mer ett drag med varpen längs botten för att fiska upp en del av de där skivorna man glömt och kanske inte skulle behöva minnas.

Och när man väl påminner sig om dem snart också kommer ihåg varför man inte kom ihåg dem första gången...

Jag är dock helt säker på att alla inte håller med mig om alla skivor här (särskilt inte gamla fans till Rush). Men kom ihåg att det jag skriver är mina högst personliga intryck. Det är aldrig några allmänna varudeklarationer utan bara vad jag tycker.

Men en helt hopplös helg blir det ändå inte. För att lätta upp stämningen något skickar jag med en och annan gammal svettig rockrökare också. Förhoppningsvis blir det bra blandning.

Den här sidan kommer att uppdateras med länkar.

Status Quo - Never Too Late
UFO - The Wild, The Willing And The Innocent
Firm - Mean Business
Paice Ashton Lord - Malice In Wonderland
Rainbow - Rising
Demon - The Unexpected Guest
Black Sabbath - Heaven And Hell
ZZ Top - Eliminator
Rush - A Farewell To Kings
Foghat - Energized
Status Quo - If You Can´t Stand The Heat
Head East - Head East
Aerosmith - Get A Grip
Thin Lizzy - Thunder And Lightning
AC/DC - The Razor´s Edge

2 kommentarer:

  1. Jaha, och vad föreställer bilden?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett lokalt band från Jönköping. Purple Light hette de.

      Radera