The Musical Box: Kingdom Come nära Zeppelin

torsdag 17 september 2015

Kingdom Come nära Zeppelin

KINGDOM COME – KINGDOM COME – 1988

En överraskande bra hårdrockplatta av de här tysk-amerikanska hårdrockhjältarna. Mest för att de har ett sound som ligger väldigt nära Led Zeppelin. Sångaren påminner väldigt mycket om Robert Plant.
Långhåriga pudelrockare från det sena 80-talet brukar jag inte ha särskilt mycket överseende med. Men i det här fallet är jag beredd att göra ett undantag. Kingdom Comes första platta tycker jag är riktigt bra för att vara från den perioden.

Tack vare den där zeppelinska touchen har den här LP:n en plats i min samling. Det trodde jag inte själv när jag hittade den i en second hand-butik, men den var bättre än jag anade.

Enda felet jag hittar med LP:n är att låtarna kanske låter lite för lika varandra.

Risken är att Kingdom Come kan bli lite tjatiga i längden. Men hur ofta spelar man hårdrock från 80-talet egentligen?

Nej, men tack vare Led Zep-tendenserna kan skivan vara kul att lyssna på som omväxling någon gång ibland.
Nr: 1360/2222

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar