The Musical Box: En Black Sabbath-parodi

söndag 30 oktober 2011

En Black Sabbath-parodi

Med Dio som sångare i Black Sabbath tyckte jag de var rätt bra. Men när Born Again dök upp 1983, nu med Ian Gillan, då jävlar. Där gick det väl fel nånstans...
Om jag försöker vara seriös och verkligen lyssnar, då funkar den här skivan inte alls. Då är den hemsk. Jag gillar Ian Gillans röst, men i Black Sabbath...nää...
Sen måste jag också säga att omslagsbilden är vidrig.

Här får det bli en helomvändning och ett helt nytt tänk. För jag måste ju på något sätt försöka försvara det här skivinköpet.

Om man i stället försöker se Born Again från det lite humoristiska hållet, som en parodi?
Hur blir det då?

Jaa, då blir den lite bättre. Då kan man stå ut med att Disturbing the Priest är vedervärdig. Och att Ian Gillan inte har någon domedagsröst.

Då kan man flabba åt det i stället. Lite.
För visst kan lyteskomik vara roligt ibland.

Nån bra låt finns inte här. Däremot en hel massa riktigt usla saker. Trashed till exempel, skivans första spår. Den ställer bara en enda fråga. VAD ÄR DET HÄR FÖR SKIT?

Denna skiva läggs ut på Tradera inom kort!

4 kommentarer:

  1. Med tanke på att allt jag hört med Black Sabbath i mina öron låter som en dålig parodi på rockmusik borde jag kanske lyssna på denna platta. Detta verkar vara så dåligt att det blir roligt.

    SvaraRadera
  2. Hm, nja, men kom ihåg att du blivit varnad...
    Sen finns det säkert många som gillar den här skivan, det tvivlar jag inte på.
    Men jag är uppväxt med Ozzy i Sabbath och Gillan i Deep Purple. Sånt kan man inte tvätta bort så lätt...

    SvaraRadera
  3. Detta var ju en grej som aldrig skulle bli någonting av, en fyllegrej har Gillan själv sagt har jag för mig, sedan frontar ju Glenn Hughes också sabbath?????
    Born Again är en sådan där skiva som jag inte riktigt vågar lyssna på, det är ju bara så fel...

    SvaraRadera
  4. Ja, man kan ju ana att det skulle vara på det viset...

    SvaraRadera