The Musical Box: Som Björn Skifs på 70-talet

måndag 3 oktober 2011

Som Björn Skifs på 70-talet

Jag kommer inte riktigt ihåg hur jag tänkte när jag köpte Lost Without Your Love med Bread. En platta från 1977.

Möjligtvis tänkte jag väl att Bread i början av 70-talet var ett rätt kul amerikanskt rockband med ganska snälla southern rock-inspirerade låtar.

Lite som Doobie Brothers. Men de kunde rocka till det ibland.
Det kanske var det jag hoppades på...

Eller så tyckte jag väl helt enkelt bara att jag borde ha nån mer Bread-platta i samlingen...eller nåt sånt.

Om jag tänkt till lite mer...och till exempel kollat in skivomslaget lite extra...då kanske jag börjat ana misstankar.



De ser lite väl snygga och välkammade ut. Väldigt trevliga, faktiskt. Behövs det sägas att Lost Without Your Love blev en liten besvikelse. Här låter Bread alldeles för mycket Doobies för att det ska vara kul.
Jag vet inte hur jag ska börja, men först och främst är det knappast rock. Okej, det hettar till en hel del i Lay Your Money Down, den är bra. Men sen...

Schlager kanske? Lite ABBA...New Seekers...
Nej, nu vet jag. Den här Bread-skivan låter ungefär som Björn Skifs gjorde på 70-talet...Krama mej...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar