The Musical Box: Har Hellspray lösningen?

fredag 7 oktober 2011

Har Hellspray lösningen?

Nu tänker jag göra något så ovanligt som att berätta om en ny platta – en cd dessutom. Ett undantag vad det gäller den här bloggen. CD-skivor skriver jag annars bara om när det handlar om till exempel Jethro Tulls album på 90-talet...och några till...som aldrig släppts på vinyl.
Skivan det handlar om är jönköpingsbandet Hellsprays tredje fullängdare - Part Of The Solution. Skivan släpps idag, fredag. Och här snackar vi metal!

Jag fick plattan i förra veckan. Och sedan dess har den gått varm i bilstereon. Plattor som Who´s Next, Jethro Tulls Aqualung och In Rock med Deep Purple har fått stå tillbaka. Det är väl ett bra betyg?
Metal är kanske inte riktigt min grej. Men i det här fallet har det blivit lite annorlunda. Kanske mest beroende på att Hellspray kan sin rockhistoria väl.

På plattan finns mängder av referenser till sånt jag gillar, tidiga Black Sabbath, inte minst. Och ta mej faen om man inte kan ana lite glamrock nånstans långt där inne i riffdjungeln.

Bandets hemsida - hellspray.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar