The Musical Box: En omöjlig Styx

måndag 14 november 2011

En omöjlig Styx

Kilroy Was Here är ett konceptalbum med följande story: I en nära framtid blir en rockmusiker tillfångatagen av en antirockorganisation (?), blir inspärrad och vaktas av robotar. Han lyckas dock fly genom att låtsas vara en av robotarna...

Räcker det?

För min del räcker det så vida pass att jag just i detta nu bittert ångrar att jag gett mej faen på att skriva om ALLA skivor jag har. Jag tror ärligt inte att jag kan ha den här kvar i samlingen...*
Att sedan låten Mr Roboto blev en av Styx allra största singelframgångar är ingen som helst förmildrande omständighet. För en sådan kombination trodde jag var omöjlig, men...i Mr Roboto låter ta mej fan Styx som en blandning av Sparks och Queen. Isch!

Detta är med andra ord inte någon bra skiva. Styx suger...Inte bara åt ett håll, utan åt varenda håll som finns.

* Skivan är såld!

Nr: 1528/2000 (utgått)

3 kommentarer:

  1. Jag förstår känslan av att bara snabbt vilja få bort plattan från samlingen och sitt hem.
    Jag har en kompis som efter första lyssningen ställde Hüsker Dü´s platta "Warehouse: Songs and Stories" i garderoben. Han to senare fram den igen och gav den en ny chans...

    SvaraRadera
  2. Jag har gett den här skivan flera chanser...

    SvaraRadera
  3. Ja då ska den definitivt snabbt bort.

    SvaraRadera