The Musical Box: Noiseworks tredje och sista

fredag 16 mars 2012

Noiseworks tredje och sista

Noiseworks första platta gjorde jag mig av med för flera år sedan. Den hade fått sig en lång jävla repa över nästan hela förstasidan och var helt ospelbar.

Den LP:n var rätt bra, har jag för mig, sjysst hyfsat tung hårdrock. För att vara från 1987 i alla fall...
Men den åkte ut. Nånstans tänkte jag väl att jag säkert skulle hitta ett bättre exemplar i nån begagnatback eller nåt sånt. Så blev det naturligtvis inte...

I stället fick jag tag på australiensarnas tredje och sista skiva, Love Versus Money, ett album från 1991. Välvårdad skiva och snyggt omslag. Ett bra köp...trodde jag.

Men jag vet inte vad som hände med hårdrockbandet Noiseworks de där åren. För av någon outgrundlig anledning har nån letat reda på en synth. Och så har de förmodligen lyssnat på Bon Jovi.
Men andra ord är Love versus Money en jävligt tråkig skiva.

På Allmusic.com fick jag läsa mig till att låtarna Hot Chilli Woman och RIP Millie ändå ansågs vara ganska bra. Nja...

Love Versus Money blev förresten Noiseworks sista album.
Den finns inte heller kvar i min samling.

Nr: 1320/2000

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar