The Musical Box: Mycket adrenalin och bra låtar

måndag 12 mars 2018

Mycket adrenalin och bra låtar

LIVE – THROWING COPPER – 1994

Bra drag i den här saken. Öststatsgrunch från mitten av 90-talet, flera år efter att Nirvana och Pixies sagt sitt. Glöm Bulgarien, jag menar amerikanska öststaterna...
Jag missade Live helt och hållet på den tiden, det var inte lätt att hänga med när varenda snorigt rockband skulle vråla högre än alla andra. Och de var ju så många. 90-talet var inte bara roligt...

Jag är inte helt säker på att jag ville för den delen heller. Och så här 23 år senare känns det rätt bra att ha haft dem lite på avstånd. Det var lite för mycket primalskrik, kroppsvätskor och osunda vanor i form av små rosa piller.
Men bra tryck som sagt. Throwing Copper är mycket adrenalin och flera riktigt bra låtar. Efter att ha läst på lite kan jag meddela att det här albumet var det största ögonblicket för Live, som senare aldrig lyckades upprepa en sån bedrift.

Nr: borttagen ur samlingen, såld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar