The Musical Box: Inte tillräckligt spännande

onsdag 6 juni 2018

Inte tillräckligt spännande

GOLDEN EARRING – THE DEVIL MADE ME DO IT – 1982

Mitt enda besök i Holland så här långt skickade med mig The Devil Made Me Do It hem som souvenir. Jag var inte i där för att leta skivor, singeln blev resultatet av ett snabbstopp i en av Amsterdams största skivaffärer.
Att det skulle bli något med Golden Earring var jag klar över. Och att det inte skulle bli något jag inte hört förr hade jag bestämt mig för. Då nya albumet Cut var precis på väg ut och The Devil Made Me Do It var låten som skulle promota skivan. Så den fick det bli.
Någon större hit blev det dock inte. Efter 1972 år superhit Radar Love letade Golden Earring för varje skivsläpp allt mer desperat efter en ny superhit, men hittade aldrig rätt. The Devil Made Me Do It gick samma väg, en sjysst proggig hårdrocklåt men inte tillräckligt spännande för att bli en ny superhit.

Nr: 33/singel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar