The Musical Box: Sommarkonsert med Kristian Anttila

onsdag 19 juli 2017

Sommarkonsert med Kristian Anttila

Jag hamnade helt oplanerat på en sommarkonsert med Kristian Anttila. Platsen var kvarteret Ödlan vid södra Munksjön i Jönköping.
Den göteborgske indiepopartisten bjöd på en rolig, oförutsägbar akustiskt konsert. Och av de mångordiga mellansnacken också en psykedelisk upplevelse...
Jag har aldrig hört något av Kristian Anttila tidigare, men gillade hans låtar. Lite Anders F över texterna, underfundiga, ironiska och personliga. Lite Di Leva också för den delen...
Förstod att många av låtarna kom från hans senaste album Rum 4, avd 81, som hyllats ganska ordentligt av den svenska musikpressen.
Självklart kollade jag med Anttila efter konserten om skivan fanns på vinyl, vilket den inte gjorde. "Jag är ingen prylkille, liksom", skrattade han men berättade sen att skivan eventuellt kan komma att släppas på vinyl nångång under 2018, men bara kanske...
En kul konsert var det i alla fall. Och en rolig överraskning för mig. Som blev en sjysst kväll vid soliga södra Munksjön. Och mycket publik var det också.
Jag var där för att lyssna på sonen Jonathan, Wild Strawberry Hills, för dagen ensam på akustisk gitarr. Gustav och Tom hittade jag i publiken, men Gustav gjorde ett inhopp med sin bas på två av låtarna.
Så här skriver lokalpressen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar