The Musical Box: The Safety Dance

söndag 14 juli 2013

The Safety Dance

One-Hit-Wonders – Del 19

Tack och lov blev det bara en enda superhit för Men Without Hats...

MEN WITHOUT HATS – THE SAFETY DANCE – 1982

Nämns med stor respekt av kännare av One-Hit-Wonders. Men Without Hats har vare sig före eller efter denna tjatiga dänga gjort sig kända för något annat.
En entonigare synthpoplåt än den här får man leta efter. Jag förstår än idag inte varför The Safety Dance blev så ohyggligt populär. Men det var som sagt en sån där smittsam sak som gärna satte sig. Låten är bara 2:45 lång, vilket var precis lagom kort.

Alla hade singeln, jag också. Till mitt försvar kan jag dock säga att den sedan länge är utrensad ur singelsamlingen och numera finns bland de skivor jag försöker sälja.

Jag påstår också att men Without Hats var ett tämligen uddlöst gäng. Ingen jag känner har något minne av att de någonsin spelade låten på b-sidan, Security.

Nr: utrensad ur samlingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar