The Musical Box: Något för Bon Jovi-fansen

lördag 17 augusti 2013

Något för Bon Jovi-fansen

Southern Rock - Del 6

MOLLY HATCHET – THE DEED IS DONE – 1984

Jag fattar mig kort om detta alster. The Deed is Done är ingen bra Molly Hatchet-skiva! Det är till och med ganska illa.
Här låter Molly Hatchet som ett halvtaskigt pudelrockband. Saken blir inte bättre av att gitarristen Steve Holland är utbytt mot keyboardistsnubben John Galvin. Och då kan väl de flesta räkna ut hur den här plattan låter.

The Deed Is Done har inte mycket med southern rock-ursprunget att göra. Okej, gillar man Poison eller Bon Jovi kanske låtar som Satisfied Man eller Backstabbin´ går hem. Men det där otäcka kör-introt i Backstabbin´ får i vilket fall som helst mig att rysa.

Nr: 1146/2222

2 kommentarer:

  1. Kan bara hålla med. Vete tusan varför man har den här stående i hyllan. Din sågning sporrar mig att rensa ut den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack! och det vete tusan varför jag också har den kvar..

      Radera