The Musical Box: Dave Edmunds på Konserthuset

fredag 27 september 2013

Dave Edmunds på Konserthuset

På lördag 28 september spelar allas vår gamle rockhjälte Dave Edmunds i Jönköping. Detta ska så klart uppmärksammas.

Innan Dave Edmunds på lördag kväll går upp på Konserthusets stora scen ska jag därför orientera dem som som inte kan rabbla sin Edmundsdiskografi i sömnen genom stora delar av hans karriär som soloartist.

Idag fredag och i morgon lördag ska jag försöka hinna med att berätta om så många av hans soloalbum som möjligt.

De album som jag har i min egen samling givetvis – jag har inte alla (men jag tror det räcker).

Att sen Dave Edmunds gjort massor av andra grejer, och mängder av skivor tillsammans med andra artister, som musiker eller producent, får vi ta en annan gång...


Bilden på Dave Edmunds är fri att använda, är från 1980 och är tagen av fotografen Jeremy Gilbert i Kanada.

Artiklarna:
Hemmafixaren Dave Edmunds (Rockpile)
Välgjort med knappast intressant (Subtle As A Flying Mallet)
Dave Edmunds raggarrock (Get It)
Pubrock i rasande tempo (Tracks On Wax)
Hopplöst charmig pubrock (Repeat When Necessary)
Rakt på från början (Twangin´)
Rootrock, Dave Edmunds och The Boss (DE 7)
Dave Edmunds siktade högt (Information)
Edmunds + Lynne = Riff Raff (Riff Raff)
Var har Edmunds gjort av sin gitarr? (Closer To The Flame)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar