The Musical Box: Mer Greatest Hits-album...igen

lördag 22 augusti 2015

Mer Greatest Hits-album...igen

Vad är det som händer? Det här är nu femte gången jag ska köra en temahelg på Greatest Hits-album. Var kommer de från?
Och det är inte slut med detta. Jag har skivor till minst en omgång till, dessutom...
Vad har den här bilden med texten att göra? Inte en aning...men den är tagen på Resecentrum i Jönköping (om det kan vara till någon ledning).

Det värsta är att jag inte riktigt har koll på hur alla dessa album lurat sig in i min skivsamling.

Många av dem dök säkert upp på 90-talet, som var ett mer än lovligt nostalgiskt årtionde, och då var det ju helt rätt med Greatest Hits och tillbakablickar. Det kan också ha varit så att det helt enkelt gjordes alldeles för få bra skivor på 90-talet och att man i stället köpte samlingsalbum i ren desperation...

Nåja, oavsett vilket. Här kommer min femte runda med samlingsalbum. Mycket nöje. Sidan uppdateras under helgen med länkar till de olika artiklarna.

Manfred Mann - The Very Best Of The Fontana Years
Pink Floyd - A Nice Pair
Janis Joplin - The Ultimate Collection
Rolling Stones - Forty Licks
Ramones - Anthology
10cc - 100cc/Greatest Hits
Jethro Tull - M.U-The Best Of
Jethro Tull - Repeat-The Best Of-Vol II
Who - My Generation-The Very Best Of
David Bowie - London Boy
Aretha Franklin - Arethas Greatest Hits
Ventures - The Original
Yes - Yesterdays


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar