The Musical Box: Novemberkåsan i Musical Box

lördag 28 november 2015

Novemberkåsan i Musical Box

100-årsjubilerande Novemberkåsan är en av Sveriges mest anrika motorcykeltävling. Tävlingen är känd för de svåra förhållanden den brukar genomföras under. Det är lerigt, kallt och mörkt.
Bilden: Är hämtad från Wikipedia och är fri att använda. Fotograf: Carl-Johan Bjerkert.

Det har inspirerat mig att genomföra en egen Novemberkåsa här på sajten. Det kommer alltså att bli elände, misär, mörker och kyla. Min plan är att ännu en gång släpa fram en massa skivor i ljuset som jag någon gång eller fortfarande av någon anledning skrivit negativa recensioner om.

Jag försöker för det mesta vara snäll, men ibland går det bara inte. De recensionerna brukar sen bli liggande i datorn eftersom jag inte har hjärta att publicera dem. Men till slut blir det för mycket där också.

Jag har som sagt gjort det förut, så sent som i våras körde jag en runda då nästan 30 album fick sig rejäla avhyvlingar. Den här omgången blir värre, det blir fler skivor som dissekeras och kölhalas. Är det november så är det.

Jag är övertygad om att alla definitivt inte tycker som jag. Kom ihåg att det jag skriver bara är mina personliga funderingar vilka inte alltid har särskilt mycket med ”sanningen” att göra, om det nu finns någon sådan när det gäller detta subjektiva ämne.

ELVIS COSTELLO - SPIKE
STEELY DAN - GAUCHO
ASIA - ASTRA
ELTON JOHN - A SINGLE MAN
EDDY GRANT - KILLER ON THE RAMPAGE
GRAND FUNK RAILROAD - GRAND FUNK LIVES
STATUS QUO - PERFECT REMEDY
FOREIGNER - DOUBLE VISION
CHEROKEE - CHEROKEE
JOHN MILES - MILES HIGH
POCO - ROSE OF CIMARRON
NEIL YOUNG - LIFE
SECOND COMING - SECOND COMING
CURE - DESINTEGRATION
PHIL MANZANERA - PRIMITIVE GUITARS
TOM TRICK - NYA ÄVENTYR I TID Å RUM
MICKIE FINN - PLAYS GEORGE M
MIKE OLDFIELD - EARTH MOVING
CASHMAN & WEST - A SONG OR TWO
ALAN PRICE - ENGLAND MY ENGLAND
ROGER DALTREY - ROGER DALTREY
PAUL MCCARTNEY - PIPES OF PEACE
KULA SHAKER - K
KAIPA - HÄNDER
CAMEL - THE SINGLE FACTOR
NEIL YOUNG - EVERYBODY´S ROCKIN´
U 2 - THE JOSHUA TREE
BAROOGA BANDITS - COME SOFTLY
OHIO EXPRESS - MERCY
SPECIALS - MORE SPECIALS
STEVE HACKETT - HIGHLY STRUNG
JON ANDERSON - IN THE CITY OF ANGELS
KAL P DAL - ROCK É NOCK

De här skivorna skrev jag om i våras:
DAVID KNOPFLER – LIPS AGAINST THE STEEL – 1988
IMPERIET – BLÅ HIMLEN BLUES – 1985
CHICAGO – II – 1970
RUSH – 2112 – 1976
TOTO – IV – 1982
MIKE RUTHERFORD – WORD OF MOUTH – 1990
GARY BROOKER – ECHOES IN THE NIGHT – 1985
B-52´S – COSMIC THING – 1989
BOB DYLAN – DOWN IN THE GROOVE – 1988
PAUL McCARTNEY – PRESS TO PLAY – 1986
MOON MARTIN – MYSTERY TICKET – 1982
JOE COCKER – SHEFFIELD STEEL – 1982
DAVID BOWIE – NEVER LET ME DOWN – 1987
JOHN ILLSLEY – GLASS – 1988
FRANK ZAPPA – MEETS THE MOTHERS OF PREVENTION – 1986
CRACK THE SKY – RAW – 1987
ELVIS COSTELLO – TRUST – 1981
ULF LUNDELL – DET GODA LIVET – 1987
SUPERTRAMP – FREE AS A BIRD – 1987
QUEEN – MADE IN HEAVEN – 1995
BOB SEGER – AGAINST THE WIND – 1980
SAILOR – TROUBLE – 1975
THE SECRET – THE SECRET – 1979
STATUS QUO – AIN´T COMPLAINING – 1988
GRAHAM NASH – INNOCENT EYES – 1986
DIRE STRAITS – ON EVERY STREET – 1990
PAUL JONES – MY WAY – 1966
RINGO STARR – RINGO´S ROTOGRAVURE – 1976


Den här sidan kommer under helgen att uppdateras med länkar till de nya recensionerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar