The Musical Box: För sjätte gången – Greatest Hits

lördag 6 februari 2016

För sjätte gången – Greatest Hits

Att det tillverkats och sålts ohyggliga mängder Greatest Hits-album är min samling ett bevis på. Innan jag räknade hade jag ingen direkt koll på hur mycket pengar skivbranschen gjort på att packa om och snygga till gammal skåpmat, men nu börjar jag ana.
Bilden är tagen vid konstutställningen Lilith, Bildkällaren i Falköping, hösten 2015. Kan inte påstå att den har något med texten att göra, utom möjligtvis att hela Greatest Hitsprylen skulle vara lite makaber.

Det värsta är – vilket jag sagt förr – är det förmodligen inte är slut här ändå. Det kan vara så att jag har fler Greatest Hits och Best Of-skivor stående, men än så länge inte erkänt det ens för mig själv. Så vi får se, det kan komma mer...

Men nu är det dags för en bunt samlingsplattor med högt varierat utbud, allt från Eric Carmen popröst till skramlig sydstatsrock från 80-talet. En och annan gammal svartrockare och lite progg har också letat sig in i sällskapet.

Den här sidan kommer under helgen att uppdateras med länkar till de olika artiklarna.

ZZ Hill - Dues Paid In Full
Raspberries - Best
Rolling Stones - Best Of-Jump Back
Molly Harchet - Greatest Hits
Mama´s & Papa´s - Farewell To The First Golden Era
Rolling Stones - Big Hits (Green Grass And High Tides)
Eric Clapton - Stages
The Nice - Hang On To A Dream
Canned Heat - Let´s Work Together
Them - The Story Of Them
Grand Funk Railroad - The Best Of
Only Ones - Alone In The Night

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar