The Musical Box: Babianröj från Skåne

lördag 13 oktober 2012

Babianröj från Skåne

En sexa Skåne – Del 2

Vi fortsätter med detta skramliga band från skånska landsbygden...

BABIAN - FULLPROPPAD LISTTOPPAD LIVRÄDD & UPPSTOPPAD - 2009

LP:n Fullproppad, listtoppad, livrädd & uppstoppad, fick jag av babian-gänget när de senast spelade i Jönköping senast. Det är en sanslös skiva, som jag förresten har på CD också.
Här blandas – helt hämningslöst, utan skyddsnät och pang på - allt från klassisk 50-talsrock, ska, punk till jazz och blues. Det blir faktiskt riktigt kul.

Om man blandar Aston Rejmers Rivaler, Sigge Hills, Mora Träsk , en dubbel matsked punk, lika mycket 60-talspop och en hel massa spelglädje i en mixer och blandar om - Då får man Babian - med mycket skånsk touch.

Visserligen är det inte särskilt nyskapande, det mesta känns igen. Men varför begära det. Jag ser bara ett problem med den här skivan. CD:n - som jag också har - är svårspelad i bilstereon. Jag vet inte hur många gånger jag skruvat ner volymen då jag trott att avgasröret eller nåt annat gått sönder...Röj var det.

Personliga favoriter: Sanslösa Förför mej, och givetvis jazzpunkiga Gymnastik.

Nr: 1070/2222

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar