The Musical Box: Klart att det gör ont

söndag 26 maj 2013

Klart att det gör ont

Bra-att-ha-skivor – Del 9

BRAND X – DO THEY HURT? - 1980

Det här är något av det tråkigaste jag plågat mig igenom, någonsin. Brand X album Do They Hurt? från 1980.

Jazz- och rockfusion och ett av Phil Collins sidoprojekt till solokarriären och Genesis.

Men den här gången är han knappt med, han spelar trummor på bara en låt. En riktig skitlåt, så det finns inget att skylla på.

Frågan är dum. Det är klart att Brand X gör ont. De har gjort fantastiska album, men inte den här gången. Jag hittar ingen som helst mening i det här. Sorry, men Do They Hurt? är inte rolig alls.

Den här skivan brukar titt som tätt dyka upp i second hand-butikerna. Vad jag i all enkelhet vill säga är: köp den inte. Det här är en av de myriader skivor som aldrig borde spelats in.

Om man nu får för sig att köpa nån Brand X-skiva skulle jag föreslå Moroccan Roll i stället. För säkerhets skull har jag konsulterat en gammal polare som brukar gilla den här typen av musik. För en gångs skull håller han med mig.

Nr: 772/2222

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar