The Musical Box: Edge Of The Century

lördag 7 juli 2012

Edge Of The Century

Styx Fiesta - Del 1
Styx var det ja. Då tar vi ett djupt andetag och kastar oss ut...
Jag börjar med en (som jag tycker) riktig skitplatta:


STYX – EDGE OF THE CENTURY - 1990

Recensionerna på amerikanska musiksajten Allmusic.com brukar ofta vara långa och kunniga avhandlingar. Men när det gäller Styx album Edge Of The Century från 1990 nöjer sig de med:

”Melodic hard pop and power ballads, obviously cut from the same cloth as Journey, but with a nod to modern metal.”

Det är allt de skriver. Och det är väl ungefär vad som finns att säga om den här skivan...Jag har inget att tillägga...
Enligt prislappen som sitter kvar på skivan gav jag 99 spänn för den här. Kan det vara möjligt?
Nåja, den är i väldigt fint skick i alla fall. Till och med den där tunna plastfilmen sitter kvar. Så jag har inte slitit särskilt mycket på den.

Nr: 1341/2000

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar