The Musical Box: Ryska posten

söndag 15 juli 2012

Ryska posten

Skivor jag köpt på Konsum – Del 12
Massor av svenska plattor brukade det finnas i de där skivbackarna...

TOTTE WALLIN – KANOTSYNDROMET – 1980
Ryska posten är orsaken till att den här skivan hamnade i mitt hus. Den var kul i några dagar våren (tror jag) 1980. Totte Wallin blev dessutom ofrivilligt porrkung på gymnasieskolan efter Enköpingståget (först står det, sen går det)...

Men den låten är inte med här. Här finns saker som Ajatållan, Morronpasset, Dum hund och 14-dagarshiten/pusskalaset Ryska posten.

Nr: xxx/2222

4 kommentarer:

  1. Jag trodde att du nått botten med Clayderman. Nu saknar jag ord...

    SvaraRadera
  2. Ha, ha, ha! Då undrar jag vad du ska säga när jag gör mitt sista inlägg lite senare i kväll...

    SvaraRadera
  3. William-plattan verkar ändå ha ett slags tidstypisk, kitschig charm. Totte Wallin är enbart pinsam.

    SvaraRadera