The Musical Box: Tales of New York

lördag 24 januari 2015

Tales of New York

SIMON & GARFUNKEL – TALES OF NEW YORK – 1999

Det här är det enda album med Simon & Garfunkel jag har i samlingen. Tales Of New York har undertiteln ”The Very Best Of”, vilket det också är...och lite till.
Det är en synnerligen omfattande utgivning, hela 40 låtar på två CD-skivor. Därmed går denna samling långt utanför det som är normalt för ett Greatest Hits-album. Den som köper den här samlingen får betydligt mer än bara de allra största hitlåtarna.
Simon & Garfunkel har av någon anledning aldrig varit någon av mina stora favoriter när det gäller 1960-talets och det tidiga 70-talets popmusik.

Självklart har jag hört låtarna; Mrs Robinson, Bridge Over Troubled Waters, Cecila...ja, ni vet. Men de har aldrig lyckats engagera mig på allvar.

Min favorit har dock alltid varit Scarborough Fair, av någon ej utredd anledning. För mig är därför Tales Of New York det perfekta samlingsalbumet när det gäller dessa båda skönsjungande herrar. Man får hitlåtarna, och man får ganska mycket mer.

Nr: 38/CD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar