The Musical Box: Allt Dylan gjort är inte bra...

lördag 14 mars 2015

Allt Dylan gjort är inte bra...

Temahelg - Skivor jag aldrig borde köpt

BOB DYLAN – DOWN IN THE GROOVE - 1988

Jag skulle ju kunna titta åt ett annat håll och låta Down In The Groove passera i det tysta. Det borde kanske räcka med att konstatera att allt Bob Dylan gjort inte är särskilt bra...
...och att under senare delen av 80-talet var han inte i form.
Den här skivan, som dök upp 1988, köpte jag samma år på en rea för 39 spänn (prislappen sitter kvar). Och ni som kommer ihåg vad en LP kostade på den tiden inser direkt att det var ett lågt pris då också. Men jag kan väl säga att om den dök upp för 39 kronor nu, så skulle jag inte ens överväga att slå till.

Nu är den väl inte så usel egentligen. Det är bara det att den känns så vanlig, som vilken som helst. Lite småtråkig och fantasilös.

Här finns inte direkt några låtar som man borde lägga på minnet. Särskilt med tanke på att ungefär hälften är covers.

Möjligtvis Let´s Stick Together. Men inte för att Dylan gör den här, utan för att Bryan Ferry också gjorde den en gång i tiden. Och han gjorde den bättre! Så jag låter den här skivan passera...

Nr: 640/2222

1 kommentar:

  1. "Death is not the end" är väl rätt hyfsad. Dock en Infidels-outtake, har jag för mig.

    SvaraRadera