The Musical Box: En stark comeback av Iron Maiden

söndag 16 september 2012

En stark comeback av Iron Maiden

Impulsköp på bensinmackar – Del 7

Metal är inte min genre. Men den här cd:n fick jag för mig att köpa när jag stod i kön för att betala. Mest för att jag var nyfiken på hur ett gammalt metalband som Maiden klarade sig i ett nytt årtusende...Men det blev en positiv överraskning...

IRON MAIDEN – BRAVE NEW WORLD - 2000

Comebackalbum är för det mesta väldigt efterlängtade av fansen. Men det är sällan skivorna lever upp till de höga förväntningarna. När Iron Maiden kom tillbaka 2000, med originalsättningen, efter fyra års uppehåll var hysterin uppskruvad till max...
Så egentligen kunde det bara gå på ett sätt...
Men nej! Brave New World är en förvånansvärt bra metalplatta för att komma från ett gäng dinosaurier, som Maiden hade hunnit bli 2000.

Till och med jag som absolut inte är någon anhängare av Eddie the monster kan inte påstå något annat än att det blev ganska lyckat. Det är inte många metalplattor jag petar i cd-spelaren i bilen. Men den här kan jag lyssna på.
Okej, Brave New World kan knappast anses vara revolutionerande i sin genre. Men varför kräva något sådant?
Räcker det inte med att Iron Maiden gjorde en bra platta?

Nr: 211/cd

1 kommentar:

  1. mycket bra platta, som sagt. leta reda på "A Matter of Life and Death" och "The Final Frontier" också, vetja!

    SvaraRadera