The Musical Box: Mina franska kort

söndag 16 september 2012

Mina franska kort

Impulsköp på bensinmackar – Del 8

Alla impulsköp behöver inte vara heltokiga. Det här var ett tokköp som senare visade sig vara ganska bra ändå...

TED GÄRDESTAD – FRANSKA KORT - 1976

Varför skulle jag ha en skiva med Ted Gärdestad?
Varför skulle jag inte ha det?

Alla som växte upp på 70-talet har det...nånstans i sina gömmor.
Franska kort har jag däremot både på LP och cd. Ska det vara, så ska det vara på riktigt.

Nåja, eftersom jag tydligen slarvat bort LP:n, jag kan inte hitta den, men jag vet att jag har den...nånstans i gömmorna...
...är kanske det där tokköpet av cd:n en gång i tiden inte så galet ändå.

Franska kort är en bra Ted Gärdestad-skiva. Inte hans allra bästa, men trevlig att lyssna på ibland.

Lite stolt är jag speciellt över den här cd:n. Just det här exemplaret har nämligen använts i Jönköpings närradio. Jag föreslog Led Zeppelin, men det blev Angela. En trevlig poplåt.

Nr: 365/2222

Tillägg 16/3-13
LP:n är nu upphittad. Fanns i garderoben...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar