The Musical Box: Man kan inte lita på AC/DC

lördag 15 september 2012

Man kan inte lita på AC/DC

Impulsköp på bensinmackar – Del 3

Det här var ett dumt köpt kom jag på i efterhand. Jag borde tagit ett djupt andetag och tänkt efter, men så blev det naturligtvis inte.

AC/DC – BALLBREAKER – 1995

Man kan aldrig lita på AC/DC. Särskilt inte på senare dar. Man vet inte vad det kan bli.

Om jag tänkt efter ordentligt, och erinrat mig att bröderna Young sällan gjorde två bra album i rad, och att skivan innan var The Razor´s Edge – som var bra...så kanske jag borde låtit bli den här. Det hjälpte inte att det gick fem år mellan dem.

Nåja, Ballbreaker har nog det som krävs för att tillfredsställa de flesta AC/DC-fans. Men för min del räcker inte det.

Bandet har alltid haft sina rötter i bluesen, men den här gången rotade de lite för långt ner. Det är segt helt enkelt. Och inget fel i second hand, men varenda riff har gjorts förr.

Nej, det här är ingen Ballbreaker. Några riktigt bra låtar hittar jag inte här, däremot ett par som jag önskar jag sluppit; Boogie Man, Cover You In Oil...

Nr: 151/cd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar